Forum EPiF
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum EPiF Strona Główna
->
Kosz
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
EPiF oficjalnie
----------------
Ogłoszenia
Pytania
EPiF mniej oficjalnie
----------------
Pomoce naukowe
4Fun
HydePark
Inne
----------------
Kosz
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
palinka
Wysłany: Pią 22:27, 23 Maj 2008
Temat postu:
Ze zostaly wykreslone
jaco
Wysłany: Czw 17:42, 22 Maj 2008
Temat postu:
co oznaczaja X przy niektorych (zamiast?) pytaniach??
Gość
Wysłany: Pią 13:49, 16 Maj 2008
Temat postu: Pytania na Egzam z BISSów
BISS-y -> pytania na Egzam
1.W jaki sposób wyznaczany jest układ współrzędnych związanych ze statkiem
2.Wpływ wielkości wolnej burty na bezpieczeństwo statku
3.Omówić wykres Firsowa i podać jego zastosowanie
4.X
5.Co to są pantokareny
6.Omówić tablice skalowania zbiorników i ładowni
7.Co to są krzywe hydrostatyczne
8.Omówić różnicę pomiędzy wysokością zapełnienia zbiornika i odczytem na sondzie
9.Omówić różnicę pomiędzy zanurzeniem średnim arytmetycznym i zanurzeniem podawanym na arkuszu krzywych hydrostatycznych
10.Omówić korzystanie z krzywych hydrostatycznych, gdy gęstość wody zaburtowej jest inna niż gęstość wody, dla której wykonano krzywe hydrostatyczne
11.Omówić pojęcie wyporności zastępczej
12.Współczynnik poszycia kadłuba
13.Omówić różnicę pomiędzy zanurzeniami statku na pionach i na liniach znaków
14.Co to jest Draft Survey; podać zastosowanie
15.X
16.Draft Survey- podać sposób uwzględniania w obliczeniach ewentualnego przechyłu statku
17.Co uwzględnia w obliczeniach Draft Survey, pierwsza poprawka na przegłębienie
18.Co uwzględnia w obliczeniach Draft Survey, druga poprawka na przegłębienie
19.Omówić sposoby uwzględniania deformacji kadłuba w obliczeniach Draft Survey
20.Draft Survey- omówić zasady określania gęstości wody zaburtowej
21X
22.Omówić pojęcie „constanta” i jego znaczenie przy obliczeniach Draft Survey
23.W jaki sposób podczas obliczeń Draft Survey można wyeliminować niedokładności określenia mas takich pozycji jak: constanta, zapasy, balasty
24.X
25.X
26.Stateczność statyczna
27.Stateczność dynamiczna
28.Co to jest metacentrum poprzeczne
29.Co to jest ewoluta metacentryczna
30.Równowaga stała(rysunek)
31.Równowaga chwiejna(rysunek)
32.Równowaga obojętna(rysunek)
33.Stateczność początkowa
34.Z jakiego warunku korzysta się przy wyznaczaniu kąta przechyłu statku wywołanego przez statyczny moment przechylający
35.Wyprowadzić wzór na moment potrzebny do przechylenia statku o 1 stopień
36.Eksploatacyjna próba przechyłu
37.Podać sposób określania kąta przechyłu wywołanego momentem przechylającym, działającym w sposób statyczny.
38.Wpływ ładunków podwieszonych na stateczność statku
39.Wpływ ładunków płynnych na stateczność statku
40.Wpływ poprzecznego przemieszczenia środka masy statku na jego stateczność
41. Wpływ pionowego przemieszczenia środka masy statku na jego stateczność
42. Wpływ wzdłużnego przemieszczenia środka masy statku na jego stateczność
43.Dlaczego początkowa wysokość metacentryczna jest „miarą” stateczności statku przy małych kątach przechyłu
44.Stateczność statku przy dużych kątach przechyłu
45.X
46.Podać charakterystyczne elementy krzywej Reed`a
47.Podać kształt krzywej Reed`a gdy GM<0
48.Podać kształt krzywej Reed`a gdy yG≠0
49.Podać zależność między krzywą Reed`a i GM(rysunek)
50.Wpływ wielkości wolnej burty oraz szerokości statku na krzywą Reed`a
51.X
52.Omówić różnicę między statecznością statyczną i dynamiczną
53.X
54.X
55.Podać znaczenie parametru zGdop (dopuszczalnej rzędnej środka masy statku)
56.X
57.Omówić sposób określania kąta przechyłu wywołanego momentem przechylającym, działającym w sposób dynamiczny
58.Ramię stateczności dynamicznej ld (wyznaczanie i fizyczna interpretacja)
59.Podać kiedy, uwzględniając kołysanie się statku na fali, jest najbardziej niekorzystny moment przy dynamicznym uderzeniu wiatru.
60.Kryterium pogodowe wg PRS-u
61.Kryterium pogodowe wg IMO
62.Omówić wpływ amplitudy kołysania oraz kąta zalewania na kryterium pogodowe wg PRS-u
63.Podać kryteria oceny stateczności statku według przepisów PRS
64.Podać kryteria oceny stateczności statku według zaleceń IMO
65.Przy których kryteriach oceny stateczności statku wg PRS-u należy uwzględnić wielkość kąta zalewania
Batman
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin